Katy är en inspiration för alla barn och ungdomar

Katy Perry - Firework

Aldrig tror jag en låt har påverkat mig så mycket som denna. Texten, musiken och rösten. Helt jävla underbart. Låten handlar om att vara sig själv och att VÅGA stå ut. Somnade mitt på dagen idag och dagdrömde, drömde om att det var två tjejer som mobbade mig totalt för hur jag såg ut och att jag hade fula kläder på mig. Tillslut blev jag så leds att jag bara skrek rakt ut vad jag tyckte och tänkte medan denna låt spelades i bakgrunden. Att jag drömmer om en låt visar bara hur mycket den påverkat mig.

Senaste dagarna då jag upptäckt min cykel så har jag slagit på denna låt plus videon på youtube och bara kört hårt. Orden och meningen hon förmedlar med låten går bara inte att undvika och det spinner en glädje inom mig varje gång jag lyssnar och peppar mig till att ta i ännu hårdare för att nå mina mål.


Aldrig(!) ska jag låta någon annan få styra över mitt liv och mina val. Jag kommer att alltid vara mig själv och jag hoppas verkligen att Ni där ute tänker detsamma.
Det spelar ingen roll om vem du är utan hur du visar vem du är. Låt ingen ta det ifrån dig!


Självförtroende-kurser borde finnas på alla högstadieskolor!

(klicka på bilden för en länk till spotify)

Cause baby you're a firework
Come on show 'em what your worth
Make 'em go "Oh, oh, oh!"
As you shoot across the sky-y-y

Baby you're a firework
Come on let your colors burst
Make 'em go "Oh, oh, oh!"
You're gunna leave 'em fallin' down-own-own

You don't have to feel like a waste of space
You're original, cannot be replaced
If you only knew what the future holds
After a hurricane comes a rainbow

Maybe you're reason why all the doors are closed
So you can open one that leads you to the perfect road



1. Skicka INTE reklam om din blogg, är den intressant så kollar jag själv och avgör det.
2. Jag tänker inte rösta på dig i någon tävling.
3. Jag är awesome

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: