Hur blir man svensk?

Det märks när en invandrare börjar bli svensk när hon sätter sig bredvid mig på bussen (OSVENSKT, förbjudet att sitta bredvid någon främling!!) och börjar med att le (OSVENSKT) och sedan säga "Uscha vilket väder det är idag, det är så kallt!" (VÄLDIGT SVENSKT!!). När jag sedan svarar henne så svarar hon tillbaka på engelska... Alltså har hon bara lärt sig att prata om vädret än så länge. Way to go SFI..

Hipp Hipp förklarar hur man blir svensk,
och skamligt nog så stämmer hela den där videon med verkligheten...

Postat av: Frida Hjortén

Haha, klockren!

2011-02-24 @ 11:36:31
URL: http://rajdich.blogg.se/
Postat av: Janina

Sv: Om du är ute efter nyttigare mat så tycker jag absolut du ska göra det, man får ju inte i sig alla vitaminer, mineraler och fetter av skolmaten heller. Så du får testa, lycka till =) Tack ska du ha söta du!

2011-02-24 @ 14:11:39
URL: http://dennajanina.blogg.se/



1. Skicka INTE reklam om din blogg, är den intressant så kollar jag själv och avgör det.
2. Jag tänker inte rösta på dig i någon tävling.
3. Jag är awesome

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: