MITT 2010 :D

(Risk för långt inlägg)


2010 är över och det är bara 260 dagar kvar av 2011. 2010 har gett mig otroligt många bra och dåliga minnen. Jag har träffat nya människor som jag aldrig trodde fanns i denna värld/Sverige, jag har aldrig rest så mycket som jag gjorde och jag har vuxit en hel del som människa. 

Året började tragiskt med att jag mådde väldigt dåligt och fick gå en hel del hos en psykolog. Orsaken till detta tänker jag inte ta upp här utan det är bara mina närmsta vänner och familj som vet om det men nämner det dock så jag kan kolla tillbaka i denna blogg när jag är äldre och se vad jag hade för mig. 


När snön hade försvunnit mådde jag mycket bättre. Min 18-årsdag (16 maj) firades med familj och vänner men inte så storartat som jag trodde det skulle bli men jag blev väldigt rik... Tre dagar senare tog jag mitt körkort och det är det bästa som någonsin hänt mig! Att kunna ta sig vart man vill när man vill är priceless.

Några dagar innan skolan skulle sluta (början av juni) beslöt jag och J för att dra utomlands och hittade en resa till Grekland för 1200 kr. Blev en hel vecka av sol, bad och underbar mat med en lägenhet bara 50 m från stranden. Sista minuten-resor in my heart!
Direkt när jag kom hem så väntade en veckas resa till Göteborg och Metaltown med Emelie och Fia. Vi bodde i Torslanda hos en bekant till Em och trivdes som fiskar i vattnet. Att se Rammstein och In Flames live var hur grymt som helst. Träffade under festivalen ett störtskönt stockholmsgäng där vi körde hårt båda dagarna med mycket skratt, sena bastubad och våldgästning av hotellrum. 

Jag och Emelie åkte till Stockholm en vecka i juli för att träffa stockholmsgrabsen igen och bodde hos P ute på Tyresö i hans shyssta villa. Där stekte vi hela dagarna i den grymt varma solen och åkte båt ut till småöarna där vi badade och stekte ännu mer. När jag kom hem så ville jag ha mer av Stockholm och bokade ett nattåg helt random och våldgästade P mitt i natten. Efter några dagar bilade vi upp till Sundsvall och bodde hos mig och hade det mys. 

Den 8 augusti åkte jag och min bästa vän Ellinor till Spanien och var där i 2½ vecka. Vi bodde i Torrevieja i hennes lägenhet och spenderade nästan alla våra dagar vid poolen eller på stranden. På kvällarna åkte vi in till centrum, åt mat och gick runt på marknaderna. Jag hann läsa ut 4 böcker och vi tömde butikernas rosévinshyllor, vilka vi satt uppe på nätterna i värmen och svalkade oss med. En riktig solsemester med andra ord!

Började mitt sista år på METG en dag efter jag kom hem från Spanien och i skrivande stund har jag bara 5 månader kvar, tänk vad tiden går snabbt. Hela hösten bestod av plugg, plugg och plugg.

Julen spenderades hemma med familjen. Nyår firades på restaurang med mina fina bästa vänner och cutie R.


Detta var mitt grymma och oförglömliga år och 2011 kommer att bli ännu bättre!!!
PUSS OCH KRAM



1. Skicka INTE reklam om din blogg, är den intressant så kollar jag själv och avgör det.
2. Jag tänker inte rösta på dig i någon tävling.
3. Jag är awesome

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: