I'm bored

Min sista lektion börjar om 1 ½ timme... Är dunderuttråkad och vet inte alls vad jag ska göra. Känns dumt att försöka "panikplugga" något inför seminariumet men lär väl bli att jag gör så ändå eller nördar dator.

Gillar dock (inte) den här frågan inför seminariumet:
  • Simone de Beauvoir, fransk filosof och författare, döpte sin feministiska klassiker till "Det andra könet". Titeln inspirerar till frågor om vilket kön som i så fall är det första och om det finns ett tredje eller fjärde kön. Diskutera.
Hm, vart i titeln inspirerar den till att det finns ett tredje eller fjärde kön?! Jag ser bara att det står "Det andra könet" och att det syftar på kvinna som är underlägsen mannen och därmed är det andra könet. Blä på denna urkassa fråga.

 




1. Skicka INTE reklam om din blogg, är den intressant så kollar jag själv och avgör det.
2. Jag tänker inte rösta på dig i någon tävling.
3. Jag är awesome

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: