Svar till kommentar om min diet!

Grejen är att vi alla har sätt att se på vad som är snyggt/naturligt. Jag tycker självklart det kan vara fint med former och ha lite hull, för det har jag. Men när jag vägt mycket mindre än vad jag gör idag så vet jag att jag mådde bättre under den tiden och därför vill jag tillbaka dit.
SJälvklart kanske inte sådär smal som tjejen på bilden. Det skulle jag inte klara av med "bara" 10 kg. Dock är hon bara en inspiration för att hon lyckats gå ner i vikt. En smal kan fortfarande vara hälsosam, det behöver inte alltid leda till anorexi
Tänkte att jag skulle svara på denna kommentar som jag fick till detta inlägg.

Först och främst: Vi alla har olika syn på vad som är litet, stort och mittemellan.
Vi vet ingenting om hur tjejen på bilden tagit sig dit hon är och varför hon gjorde det. För henne kan det vara ett hälsosamt val då hon kanske inte var nöjd med sig själv eller att hon led av övervikt, som sagt, vi vet inte hur hon tog sig dit.

Jag själv har varit överviktig i stort sett hela mitt tonåriga liv. Jag hade en period där jag tröståt  för att jag mådde dåligt (hade ej med viktrelaterade saker att göra) och även fast jag tränade en hel del så la jag på mig nästan 17 kilo under 2 år. Jag vill göra mig själv en tjänst att gå ner dessa kilon för att slippa att min kropp får ta ännu mer stryk än den gjort. Ledproblem och diabetes vill jag då inte ha när jag blir äldre. Så det där med att fokusera på vikt och skita i allt vill jag inte hålla med om. Det är vikten som ger mig motivation till att fortsätta, annars kanske jag bara hade fortsatt ätit all skräpmat och trott att det skulle ge resultat.

Att "fastna" i anorexi tror inte jag handlar om att man ser en bild på en blogg och tänker "SÅDÄR VILL JAG BLI!", utan anorexi är en psykisk sjukdom som handlar om att ens självbild inte är normal och därmed svälter man sig själv. Anorexi kan även handla om självkontroll för att visa att ens föräldrar/andra inte bestämmer över en. Jag har gjort ett helt arbete om detta i Psykologin och jag har pratat med människor som lider av anorexi: Dom flesta är överens om att omvärlden med idealbilder om hur en kvinna ska se ut osv är inte anledningen till varför de fick anorexi. Visst att de blir sporrade men det är inte självaste anledningen till varför de fick det i början. Sedan än en gång, vi alla är olika.

Tjejen på bilden bevisar för mig att om man VILL något så KAN man klara det!
Om några månader vill jag stolt kunna visa upp att även jag klarat detta. 
För det vet jag att jag kommer att göra.

P.S. den diet jag håller på med nu är inget som påverkar mig negativt, jag mår bra och jag känner mig pigg, hälsosam osv. Jag får i mig alla näringsämnen, kalorier och sånt som behövs för att må bra. Ni behöver ej oroa er för det. Ni kan även vara lugna, jag kommer aldrig bli sådär smal som tjejen på bilden, det är fysiskt omöjligt om jag "bara" ska gå ner 10 kg.
Postat av: ♥ESSEY♥

Snygg blogg =D



KRAAM!!

2011-03-22 @ 10:47:15
URL: http://esseys.blogg.se/
Postat av: louise

Hej! just nu har jag en tävling på min blogg om en faketatuering från www.faketattoos.se. Kolla in min blogg och delta om du är intresserad! :)



http://louiseeb.blogg.se/2011/march/tavling-1.html#comment

2011-03-22 @ 12:41:18
URL: http://louiseeb.blogg.se/
Postat av: MYMiC

sv: iihhh tack så mycket <3

allt blev slutsålt!



kram <3

2011-03-22 @ 12:53:01
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: Hultan

Wow, du var snabb med att ge svar på tal, såg också när jag läste igenom min kommentar nu att jag lät väldigt... läxande och arg ut xD

Menade verkligen inte så, eller jo jag tycker att hon blev för smal, men jag vet själv av egen erfarenhet + vänner också att det är lätt att fastna i en viktnedgång på några kilo som blir några kilo till, därför jag menade att fokus kanske borde vara på hälsa, men om du valt en hälsosam diet och du verkar ju ha kollat upp att den innehåller allt du behöver så är ju inte det fel :P

Och jag har själv också läst på om Anorexi så du behöver inte läxa mig i det ämnet (y)



Men jag hoppas att det går bra för dig i din motivation och träning :p

menade verkligen inte att låta så sur så jag ber om ursäkt! / hultan

2011-03-22 @ 15:55:09



1. Skicka INTE reklam om din blogg, är den intressant så kollar jag själv och avgör det.
2. Jag tänker inte rösta på dig i någon tävling.
3. Jag är awesome

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: