Äntligen tar föräldrar sitt ansvar i bloggvärlden!

Vad har Kissie, Dessie, Paow och Micah för gemensamt i bloggvärlden? 
Jo, alla tre blottar sina liv till maximum för att synas och höras..

Länge har jag undrat vart föräldrarna till alla dessa är :S

  • Är det ok för dem att deras barn lägger ut nakna/utmanande bilder på sig själva?


    Kissies nakenbild som spreds...          Dessie och Paow...

  • Är det ok för dem att deras barn skriver om hur full de varit hela helgen?

    http://paow.se/?p=2774

Jag tror knappast det. Men varför har ingen av föräldrarna gjort något åt det. Dom kan väl tusan inte vara rädd för något de själv skapat? Eller?

Som föräldrar ska man skydda sina barn samt lära dem att man behöver inte lägga ut utmanande bilder på sin blogg, hemsida, bilddagbok etc. för att bli socialt accepterad eller bli "poppis". En nakenbild kan förstöra så mycket för en tonåring (Kolla bara på Kissie som blivit helt kaos med sin fail-operation och fail-läppar) och jag tycker verkligen att föräldrarna ska stiga ut ur deras mellanmjölkszon och sätta upp regler för deras barn!!

Micahs mamma är nog den första mamman i bloggvärlden som VÅGAR att sätta ner foten och ge sin unge regler. Främst för att skydda sitt barn (som själv redan fått barn för att hon varit oansvarig...) och självklart skydda sin familj som t.ex. Kelly som helt ofrivilligt måste vara med i bloggen. Att posta inlägg om att må dåligt, självskadning och ÄVEN lägga ut halvt nakna bilder på sig själv förstår jag att en mamma inte vill se sin dotter göra, speciellt inte när denne bara är 15 år OCH redan har ett barn...


klicka på min.bilden
för att se mammans regler


ALLA MAMMOR MED DÖTTRAR OCH SÖNER SOM HAR BLOGG BORDE HA EN REGELLISTA!!!



1. Skicka INTE reklam om din blogg, är den intressant så kollar jag själv och avgör det.
2. Jag tänker inte rösta på dig i någon tävling.
3. Jag är awesome

Kommentera inlägget här:
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: